zondag 25 maart 2012

Kapotte Voetkussentjes

De laatste anderhalve week had Canna tot twee keer toe last van een kapot voetkussentje. Eerst aan haar rechterachterpoot, ik ontdekte het doordat ze eraan zat te pulken....


Na wat gegoogle kwam ik o.a. uit op de volgende pagina met een aantal tips. Uiteindelijk heb ik er niets aan gedaan en was het na een paar dagen al niet meer te zien. Ze had er ook geen last van bij het lopen.

De tweede keer was het aan haar linkerachterpoot, ze zat weer vreselijk te knagen. Het begint natuurlijk met een kleine beschadiging, waarna Canna het alleen maar erger maakt. Hier had ze wel op een middag last van bij het lopen. Ze hinkte regelmatig met de desbetreffende poot....


Uiteindelijk heb ik hier toch gekozen om er wat aan te doen : bij de dierenwinkel om de hoek heb ik een flesje berkenteerolie gekocht. Berkenteerolie stinkt behoorlijk ( ruikt naar een rookoven ! ) maar bevordert de wondgenezing en is jeukstillend. Daarnaast staat berkenteerolie bekend om zijn verzachtende en verzorgende eigenschappen.
Het dopje van het flesje met een druppelopening heb ik gelijk eraf gedaan, dat werkte zo onhandig. Voor het uitlaten smeerde ik de aangedane plek in met gebruikmaking van een wattenstaafje.
Eind goed, al goed....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.