zaterdag 14 januari 2012

Eerste Les Pubergroep Hondenschool Amstelland

Voor mijzelf niet de eerste les, vorige week was er al een theorieles bij de Hondenschool Amstelland, gegeven in de serre van de kantine van de Amsterdamse Manege, Nieuwe Kalfjeslaan 25, Amstelveen. Hierbij moest de hond thuis blijven !
Maar vanmorgen was het zover : Canna ging voor het eerst in haar jonge leven naar een groepstraining. Spannend ! Aanvangstijd 10.30 uur en een lesduur van 45 minuten. Vanmorgen om 9 uur de deur uitgegaan ( zoals gewoonlijk ), Canna even uitgelaten en daarna tram 17 genomen naar de Elandsgracht. We hadden nog even de tijd voor de overstap op lijn 170 richting de Kalfjeslaan. Canna was erg onrustig...maar misschien was het wel mijn eigen onrust die oversloeg...
Bij het instappen in de bus til ik Canna altijd maar even op, dat is voor haar nog te spannend. Het uitstappen doet ze zelf wel, de uitgang is altijd breder en meer gelijkvloers.
Vanaf de halte bij cafe Anno1890 is het nog een stuk lopen tot de Amsterdamse Manege, maar we waren op tijd op het oefenveld. In eerste instantie was het niet duidelijk waar ik mij moest aansluiten, er waren namelijk meerdere groepen op het veld aanwezig. Er werd gewezen naar een groep die al naar de plek van de training liep. Snel erachter aan....Dat was natuurlijk erg spannend voor Canna : andere honden ! De trainster liep het kringetje rond om zich voor te stellen en daarna was het de beurt aan eenieder om wat te vertellen over haar/zijn hond.
De eerste minuten waren bestemd om de honden even los te laten. Canna en nog een andere hond bleven echter nog aangelijnd, ik had hiervoor speciaal een lange lijn meegenomen. Wat me al eerder bij onze rondjes in het Vondelpark en Rembrandtpark opviel is dat Canna nog erg onzeker is tegenover andere honden. Het hangt ook een beetje af van de andere hond, maar ze beweegt altijd tussen onzekerheid en de wil om te spelen....Wilde taferelen geeft dat !
Na het uitrazen werden de honden weer aangelijnd voor het oefenen van een aantal basisvaardigheden, zoals zitten, speeltje aannemen en loslaten. Zitten dacht Canna, wat is dat ? Ik heb Canna bijna nog nooit zien zitten....Maar flink thuis gaan oefenen, de trainster zei dat ze streng was met het huiswerk...
Afijn, het was spannend voor Canna ( en mij ). Bij het teruglopen naar de bushalte dacht ik opeens aan de camera die ik had meegenomen om foto's te maken van de eerste les. Helemaal vergeten ! Toch maar snel een kiekje van het trainingveld op weg naar huis....


En moe dat ze was.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.